16 iul. 2015

Impresiile mele despre uleiul 100% pur din arbore de ceai Thursday Plantation

Bună, fetelor! 

Iată că, târâş-grăpiş, vin cu părerea pe care mi-am format-o în urma testării uleiului 100% pur din arbore de ceai (Tea Tree Oil) produs de Thursday Plantation! Eu trebuie să fi fost (pe lângă pisică) şi o cititoare în stele într-o viaţă anterioară pentru că am găsit ca fiind semn bun faptul că anul naşterii mele coincide cu anul în care a fost fondată această companie - 1976. 




Lăsând gluma deoparte... citisem în repetate rânduri că acest ulei ajută atunci când te confrunţi cu acneea; această idee m-a determinat să doresc să îl încerc şi eu. După primirea coletului, am citit cu interes pliantele de care a venit însoţit produsul, descoperind o varietate de alte modalităţi de utilizare ce vizează igiena şi îngrijirea corporală şi facială, precum şi cea a casei. 

Uleiul 100% pur din arbore de ceai este un ulei esenţial obţinut prin distilare din frunzele unei plante originare din Australia, Melaleuca Alternifolia. Este recunoscut ca antiseptic natural puternic şi pentru proprietăţile sale antibacteriene, antivirale, antifungice - fiind supranumit şi "trusa de prim ajutor".

E important de menţionat că se impune precauţie la utilizare pentru a evita eventuale iritaţii - în caz de intoleranţă; de asemenea, se recomandă şi folosirea în combinaţie cu alte uleiuri vegetale (ulei de măsline, ulei de cocos).

Care e forma de prezentare a uleiului 100% pur din arbore de ceai Thursday Plantation?
Sticluţă de culoare închisă, cu capacitatea de 10 ml, dotată cu dop picurător. Aş fi preferat o altă formă pentru acesta din urmă sau un alt dispozitiv astfel încât dozarea să fie mai precisă, să nu existe riscul de a risipi produs. 



Cum arată şi cum miroase uleiul 100% pur din arbore de ceai Thursday Plantation?
E un lichid transparent aproape incolor (spun "aproape" pentru că are o vagă tentă gălbuie - pe care e posibil să o văd numai eu), are densitate destul de mică (curge cu uşurinţă din sticluţă) şi un miros ce poate fi deranjant pentru un nas mai sensibil: o aromă fresh, tonică, o combinaţie de mentol, conifere şi un iz neaşteptat şi destul de pregnant de gaz (mă refer la gazul lampant). 

Deşi am o fiere supărăcioasă, pe mine nu mă deranjează aroma sa, dimpotrivă! Chiar acum mi-am turnat o picătură în podul palmei pentru a-mi fi proaspătă în minte aroma; am clătit cu apă apoi pentru a putea totuşi să tastez şi - imaginaţi-vă cât de haios - îmi tot lipesc palma de nas şi inspir, întrerupându-mă din scris. E o aromă ce mă intrigă şi îmi place. Îmi place şi mă intrigă. 

Cum am folosit eu uleiul 100% pur din arbore de ceai Thursday Plantation?
Preocuparea principală a fost să verific ce poate face în privinţa coşurilor! Culmea, nu prea aveam "teren de studiu" în perioada testării - a avut tenul meu o perioadă bună! După vacanţa din Bulgaria, deşi am fugit cât am putut de soare, deşi am aplicat în mod conştiincios loţiune cu factor ridicat de protecţie solară, tenul meu şi-a respectat ritualul anual, prezentând rezultatul "benefic" al expunerii la soare - frumuseţe de erupţie acneică! 

Mi-am spus că a sosit momentul optim şi am aplicat - folosind un beţişor pentru urechi - câte o picătură de ulei pe fiecare inamic în parte. Pentru câteva zile, am respectat indicaţia de a aplica de două ori (dimineaţa şi seara), în restul timpului am aplicat numai seara, înainte de culcare, având tenul curat, proaspăt demachiat.

Am un ten mixt, cu predispoziţie spre îngrăşare în sezonul cald. Deşi am folosit uleiul fără a-l dilua, nu mi-a provocat uscarea pielii. Iritaţii, nici urmă. Iniţial, mi-a părut că, de fapt, nu face nimic. Aş fi vrut să văd instantaneu efecte! Dar necesită răbdare... şi consecvenţă în aplicare! Urmărind cu atenţie, am constatat în timp că se vindecă mai rapid unele coşuri, că unele nu mai dezvoltă pustulă, că altele (de tipul celor în piele, mari şi roşii, dureroase) bat în retragere din start. La mine, acneea are apariţii sporadice; aş exagera dacă aş spune că e ceva grav. Nu ştiu cum ar funcţiona pentru o acnee virulentă, ce ocupă porţiuni extinse ale pielii.

Am fost curioasă să îi verific eficienţa şi în ceea ce priveşte prevenirea iritaţiilor de după ras sau depilare. Deşi detestam să folosesc lama de ras pentru a îndepărta pilozitatea de pe picioare, nu am mai reuşit în primăvara/vara asta să rezist timp de câteva zile critice care impun purtarea pantalonilor sau a poalelor lungi :)) pentru a ajunge în etapa depilării cu ceară sau a aparatului depilator. Prin urmare, aparatul de ras a fost la putere! Imediat după finalizarea operaţiunii X, puneam în palmă 1-2 picături de ulei de arbore de ceai, completam cu câteva picături de ulei de cocos de la Solaris (proporţia recomandată este de 1 la 4) şi aplicam pe pielea umedă. Pe lângă faptul că nu am avut nicio iritaţie, bonusul a fost o piele de vis: netedă, fină, cu strălucire. A meritat să suport bombănelile repetate ale fiicei mele din pricina faptului că se simţea în baie mirosul uleiului din arbore de ceai, miros pe care ea - după cum aţi dedus - nu îl agreează.

Cum am folosit acest ulei pentru igiena casei?
Inspirată de reţetele sugerate aici, am preparat într-un recipient cu pulverizator o soluţie din 1 linguriţă de ulei din arbore de ceai la o cană cu apă; agitând în prealabil flaconul, am folosit acest amestec pentru a dezinfecta clanţele uşilor, mânerele ramelor de la ferestre şi bateriile sanitare. 

Când şi în ce mod aş mai apela la acest ulei 100% pur din arbore de ceai Thursday Plantation? 
- La eventuale înţepături de insecte - se masează zona respectivă cu ulei 100% pur din arbore de ceai; dacă zona afectată este foarte mare, se recomandă folosirea unui amestec de ulei de arbore de ceai în proporţie de 1 la 5 cu oricare alt ulei.
- Pentru băşici şi calozităţi (bătături) - masarea zonei cu ulei din arbore de ceai sau pentru baie de picioare, adăugând 5-6 picături de ulei în apa caldă din vas.
- La apariţia unui nesuferit de herpes - e recomandată adăugarea a 3-4 picături de ulei 100% pur din arbore de ceai într-o cană cu apă caldă şi tapotarea zonei afectate (cu un beţişor de urechi sau cu o dischetă demachiantă, de exemplu) de două ori pe zi.
- În caz de tuse, răceală, guturai - 9-10 picături de ulei 100% pur din arbore de ceai adăugate în inhalator - seara, înainte de culcare.
- Nici eu şi nici membrii familiei mele nu avem probleme cu mătreaţa. Dar... nu se ştie niciodată! La nevoie, aş adăuga 5-10 picături de ulei de arbore de ceai în cantitatea de şampon necesară pentru o spălare. Se recomandă păstrarea pentru câteva minute a şamponului pe păr înaintea clătirii acestuia.

* Mi-ar fi plăcut să fi fost la curent cu toate aceste multiple situaţii în care uleiul pur din arbore de ceai poate fi de ajutor şi în urmă cu foarte mulţi ani când soţul meu a avut la mână, deasupra degetului mic, un neg foarte dezvoltat (ca să nu spun mare şi urât). A încercat atunci o mulţime de soluţii (naturiste sau farmaceutice) până ce a scăpat de această excrescenţă deranjantă şi inestetică cu aplicaţii repetate de suc natural şi proaspăt de rostopască. De reţinut că şi uleiul pur din arbore de ceai este recomandat pentru a rezolva o astfel de problemă - aplicând local 3-5 picături până când negul/negii se îmbibă complet cu ulei din arbore de ceai. E necesar un interval de timp ce poate ajunge la câteva săptămâni de tratament până ce negul se desprinde, cade şi dispare complet.

În legătură cu alte modalităţi de utilizare şi obiective pe care le vizează uleiul 100% pur din arbore de ceai  vă puteţi documenta şi voi citind informaţiile oferite AICI, pe site-ul Thursday Plantation, pe pagina produsului în discuţie. Vă va surprinde ceea ce veţi descoperi, vă veţi completaţi cunoştinţele de cultură generală şi, nu în ultimul rând, veţi putea găsi "aşi de scos din mânecă" la nevoie!

Concluzionând, cele afirmate anterior mă îndreptăţesc să afirm că acest ulei 100% pur din arbore de ceai e un produs pe care e bine să îl avem în casă! Sunt atâtea situaţii în care îşi poate demonstra utilitatea!

Vă mărturisesc că mă tentează foarte mult şi un alt produs de pe acelaşi site: Gelul medicinal cu ulei 100% pur din arbore de ceai anti-acnee - Tea Tree Medicated Gel For AcneL-am văzut recomandat în mod călduros de Ana-Maria Tătucu de la Beauty Barometer; mi-a spus că îl foloseşte şi că îl consideră a fi ideal! Afirmaţia şi recomandarea sa au sporit considerabil interesul meu. Chiar am discutat cu o tânără şi foarte dragă prietenă, punând la cale o comandă comună!


Îmi exprim speranţa că,  într-un fel sau altul, vă este util acest articol!
Dacă aţi folosit acest ulei 100% pur din arbore de ceai, m-aş bucura să schimbăm impresii în cadrul rubricii de comentarii... Vă mulţumesc!

Pupicei, cu mult drag!
Ilda
Lavender Thoughts to you

UPDATE:
Am dat o informaţie greşită, se pare că memoria mi-a jucat feste; mi se pare firesc să îmi asum şi să rectific! 
Citindu-mi postarea, soţul meu mi-a spus că îşi aminteşte foarte clar modul în care a scăpat de negul cu pricina: după ce a încercat multă vreme cu sucul de rostopască, a folosit nişte plasturi împotriva negilor cumpăraţi din farmacie şi cu aceia a obţinut rezultatul dorit!

Erată:
Notasem în paragraful iniţial expresia târâş-grăbiş - în această formă care este eronată. De ce oare am crezut aşa până la vârsta asta? Forma corectă este: târâş-grăpiş!!! Am corectat, mi-am însuşit! :)


 

Blog Template by YummyLolly.com