27 nov. 2014

Câteva sfaturi despre îngrijirea tenului... colaborare!

Hello, ladies!

Am primit recent de la Ira propunerea de a participa la o colaborare de blogging, având ca tematică sfaturi referitoare la îngrijire - cu tot ceea ce implică acest subiect. O felicit pentru iniţiativă şi îi adresez mulţumiri pentru faptul că m-a implicat în acest mini-proiect, m-a motivat astfel să scriu o postare pentru care nu ştiu dacă m-aş fi putut mobiliza în această perioadă! Mi s-a părut interesantă ideea ca fiecare dintre bloggeriţele ce au răspuns invitaţiei sale să împărtăşească păreri şi sugestii bazate pe experienţa personală, putem astfel să învăţăm în mod reciproc. Apoi, chiar şi atunci când nu aflăm noutăţi, unele confirmări sau reinterpretări sunt binevenite... 

Prima temă, cea cu care a fost spartă gheaţa,  îngrijirea tenului! Găsiţi aici şi aici cele două postări în cadrul cărora Ira a adunat sfaturile a 10 bloggeriţe implicate (vă las să descoperiţi singure despre cine e vorba!).

În stilul deja consacrat, eu am scris mai mult decât era stabilit şi i-am lăsat libertate de decizie gazdei noastre pentru a selecta o parte din material, în funcţie de ceea ce şi cât au scris colegele mele. De comun acord, am decis să public aici materialul integral...

Situaţia este următoarea: o viaţă am jinduit la un ten frumos, curat, luminos, fără pete, fără coşuri, fără alte imperfecţiuni. Privind în urmă, constat că am făcut destule greşeli şi tare mi-aş dori să fi avut pe cineva care să mă înveţe! Pe experienţa acelor acţiuni mai puţin sau deloc inspirate şi pe cea a constatărilor personale făcute de-a lungul timpului se bazează tot ceea ce am de spus astăzi. Încă mai am multe de învăţat, sunt conştientă de asta.

Se cuvine a face o precizare: am un ten mixt, cu tendinţe acneice, cu pori dilataţi pe zonele aflate de o parte şi de alta a nasului. 

Încep cu nişte reguli de bază pe care le voi enumera pe scurt încât să nu vă pierd de muşterii, apoi voi particulariza, voi exemplifica!

*Protecţie solară! Chiar dacă nu vei suferi arsuri solare, stă la pândă un întreg alai format din pete pigmentare, pistrui, riduri apărute prematur!

*Foloseşte produse adecvate tipului de ten pe care îl ai!

*Dermatologul e soluţia dacă ai pierdut controlul asupra problemelor tenului tău!

*Găseşte o cosmeticiană bună (dar nu prin încercări şi experienţe nefericite ci prin recomandări din mai multe surse de încredere) şi mergi periodic pentru un tratament cosmetic adaptat nevoilor tenului tău; periodic ar însemna – în mod teoretic – lunar; eu una nu reuşesc asta, cred că şi trimestrial ar fi ok – cu condiţia ca al tău ten să nu aibă probleme semnificative.

*Săptămânal, acordă tenului tău un răsfăţ în două etape:
A. o exfoliere!
Folosind fie un scrub din comerţ: ca recomandare de produs cu un preţ accesibil, aş numi crema gommage cu gălbenele de la Cosmetic Plant, cu preţ ceva mai mare: exfoliantul cu fructe de la Green People (am review scris pentru el, pe blog - aici), fie unul homemade: cel mai la-ndemână ar fi mălaiul sau tărâţele de grâu, bicarbonatul de sodiu alimentar; e important să nu faci exces de zel când execuţi această operaţiune, nu trebuie să fie agresivă cu tenul exfolierea!

B.o mască facială!
În comerţ găsim o multitudine de astfel de măşti, vizând diverse obiective; eu folosesc, de regulă, pliculeţe cu pudră de argilă de la Aslavital (argila se combină cu apă şi alte ingrediente, în funcţie de tipul de ten, de starea şi de nevoile acestuia; obişnuiesc să adaug câteva picături de suc de lămâie, acesta având efect astringent); o altă mască foarte simplă, fără bătăi de cap: miere de albine, naturală (nu de la hipermarket), aplicată pe faţă şi pe gât, te poţi întinde şi la decolteu :)) – are un efect de netezire şi catifelare, tenul devine pufos şi mătăsos ca al unui bebeluş!

*Legea sfântă a demachierii tenului! Sunt surprinsă când aflu că persoane de vârsta mea nu se demachiază seara – pe motiv că oricum nu se fardează! Sunt revoltată şi aş organiza o demonstraţie de protest când aud că ai venit prea obosită de la un party şi nu te-ai demachiat înainte de a intra la somn! Apoi, chiar e nevoie să demachiezi tenul şi dimineaţa – se elimină astfel sebumul secretat peste noapte şi se pregăteşte tenul pentru aplicarea unei creme hidratante şi a machiajului!

*Eu una am descoperit destul de târziu produsele pentru exfoliere chimică. La achiziţionarea produselor Paula’s Choice am ezitat, date fiind preţurile ridicate şi, mai ales, faptul că nu ştiam dacă voi obţine rezultate care să merite investiţia. Totul până am aflat despre exfoliantul AHA 5% de la Derma E. Are un preţ accesibil, se găseşte pe iHerb. În timp, cu multă răbdare şi consecvenţă, se văd efectele (micşorarea porilor, îmbunătăţirea texturii pielii şi a luminozităţii acesteia, diminuarea riscului apariţiei coşurilor cât şi a formării ridurilor premature). O altă variantă accesibilă, homemade, mi-a fost recomandată de o cititoare în care am toată încrederea, veche prietenă de pe un forum pe care activam. Liliana e numele ei. Mi-a scris următoarea reţetă într-un comentariu lăsat la această postare:

am amestecat o linguriţă de iaurt cu una de bicarbonat de sodiu şi apoi am aplicat pe faţă, lăsând să acţioneze aproximativ 5 minute. Prin amestecarea cu iaurt se diminuează efectul de peeling mecanic, ca urmare a dizolvării unei părţi de bicarbonat de sodiu, dar îşi intră în rol peelingul chimic, ca urmare a prezenţei acidului lactic din iaurt. Nu e pronunţat, dar puţin câte puţin, în timp, se adună.”

În alt context, autoarea a insistat asupra faptului că această mască exfoliantă trebuie folosită doar o dată pe săptămână, exclusiv în intervalul septembrie-mai, folosind protecţie solară.

Deşi această dezbatere a avut loc în urmă cu circa un an şi jumătate, eu nu am reuşit să aplic nici până acum  metoda Lilianei (dar nu am uitat-o, îi va veni vremea - mi se întâmplă în mod frecvent să am nevoie de un anumit inteval de timp până la a mă întâlni cu-adevărat cu ceva nou, urmând a spune apoi: Wow, bleagă am mai fost că mi-a luat atât de mult timp! Sunt o Răcoaică (un pas înainte, doi înapoi), cu apatie de start. În schimb, Aurora Toma, cunoscând-o la rândul ei pe Liliana, a preluat rapid iniţiativa (la acel moment) şi, într-o postare a sa,  se declara încântată de rezultate şi uimită de faptul că şi-a pierdut bronzul aplicând această procedură!

* Închei cu un truc la care apelez la nevoie, vi-l recomand fără rezerve: la apariţia unui coş rebel, puteţi stopa  rebeliunea acestuia – încă din faşă – aplicând asupra lui pasta obţinută prin dizolvarea unei tablete de aspirină în puţină apă, într-o linguriţă. În ultima vreme am schimbat tactica - sătulă să tot aştept să se dizolve aspirina (proces anevoios), am pisat tableta într-un şerveţel, apoi am combinat pulberea obţinută cu cantitatea de apă necesară obţinerii unei paste.

După toată această pledoarie (la care, dacă se găsesşte ceva de obiectat, te rog să te simţi liberă să faci asta!), vin şi întreb:


Tu ce sfat ai de împărtăţit cu noi în ceea ce priveşte îngrijirea tenului?
Cum spuneam iniţial, învăţăm astfel una de la alta!

Vă pupăcesc! :)
Cu drag,
 Ilda
Lavender Thoughts to you



    


 

Blog Template by YummyLolly.com