19 feb. 2012

De ce Bio?


  Ma uit pe panoul cu planurile&dorintele mele pentru acest an si imi amintesc ca mi-am propus sa-mi ingrijesc pielea cu produse cosmetice bio.Ma informez mereu cu privire la alternativa Bio si trebuie sa recunosc ca mi-a captat atentia si mi-e drag sa descopar produse cosmetice prietenoase.

 In general,ne bazam alegerile prin comparatie cu experienta noastra anterioara.Exact asa se intampla si in acest caz.Daca-mi permiteti,inainte de a-mi motiva alegerile Bio as dori sa fac o serie de precizari in ce priveste functionalitatea unui produs cosmetic.

  Functia principala a unui produs cosmetic este aceea de a da pielii compusi,in principal acizi grasi esentiali,pentru a mentine membranele celulare ale pielii sanatoase,puternice si cu capacitatea de a retine apa.Plus,curatarea regulata a depozitelor grase. De aceea trebuie sa tinem cont de faptul ca pielea absoarbe substantele cu care intra in contact prin asa-numita absorbtie cutanata.Ce trebuie sa stim este ca multi compusi din cosmetice nu raman doar in piele,ci ajung si in vasele sangvine si limfatice,dispersandu-se apoi in tot corpul (un exemplu in acest caz:plasturii cu nicotina).Deci,in functie de ingredientele aflate intr-o crema pe care o folosim,compusii pot aparea acumulati la nivelul rinichilor,ficatului,etc.De asemenea,trebuie sa fim constienti ca exista ingrediente care,desi sunt continute de o crema,nu se absorb daca au moleculele foarte mari.De exemplu,colagenul.Chiar daca il aplicam pe piele,nu va putea penetra epiderma,molecula de colagen fiind foarte mare (asa se explica si mitul cremelor cu colagen).
  Care sunt cele 3 componente de baza care formeaza o crema:
  • excipientii,care sunt reprezentati de regula de apa sau de ulei.In mod normal nu aplicam substantele active direct pe piele,ci este nevoie de un fel de transportor al acestora.Excipientii sunt acesti transportori ai substantelor active.
  • principii active-compusii care ne intereseaza de fapt intr-o crema (de curatare,de hidratare,de calmare,etc)
  • agentii de corectare sau aditivii sunt acei compusi in mici cantitati care schimba aroma,culoarea,aspectul,care evita oxidarea sau care conserva produsul.



    Am sintetizat datele de mai sus in urmatorul tabel:





      Si daca ar fi sa raspund intrebarii din titlul cu 5 motive,iata-le:

1.Alternativa Bio,tratament cosmetic natural,respecta nevoile pielii.

2.Ingredientele naturale asigura toleranta dermatologica maxima,deci riscul unei alergii este scazut.

3.Principiile active provin din culturi biologice,deci respecta mediul ambient.

4.Ambalajul este 100% reciclabil.

5.Parfum subtil,delicat.

Extra motiv: Formula unui cosmetic bio nu este niciodata testata pe un animalut.




   Daca Bio face parte din stilul vostru de viata,care sunt motivele pentru care ati adoptat aceasta alternativa sub aspectul cosmeticelor folosite?



   Pe curand,



   



 

Blog Template by YummyLolly.com